13 tez zaprzeczających istnieniu TrustRank 4/5 (2)

Brak komentarzy do 13 tez zaprzeczających istnieniu TrustRank

1. TrustRank nie istnieje i nigdy nie istniało. Nikt nigdy nie potwierdził jego istnienia, Google zawsze zaprzeczał. Niektórzy mówią, że Google ukrył tą ocenę przed pozycjonerami – można sobie gdybać, Google na pewno sporo ukrywa, ale TrustRank nigdy nie został udowodniony przez pozycjonerów.

2. „Strony spamerskie mają blokowane przekazywanie oceny TrustRank, więc nie wpływają na ocenę TrustRank linkowanej strony.” W takim razie dlaczego linki ze spamu szkodzą? przypis. SEO dla każdego Autor: Evan Bailyn

3. „Na ocenę TrustRank wpływa również wiek domeny oraz ilość g+.” Wiek domeny zawsze wpływał na pozycjonowanie, a g+ wpływa na personalizację w Google. Do tego niedługo Google+ przestanie istnieć, więc czy Google pozbywało by się kluczowego czynnika oceny TrustRank? Wynika z tego, że początkowe stwierdzenie to bzdura, pochodzi z książki SEO dla każdego Autor: Evan Bailyn

4. Autorzy twierdzeń o istnieniu TrustRank uważają również, że PageRank nie istnieje, niech przeczytają wpis http://seoparty.net/odszedl-pagerank-niech-zyje-pagerank/ sam Google w swoich wytycznych używa stwierdzenia PageRank

5. TrustRank jest następcą PageRank, który nie jest brany pod uwagę od 2007. A przecież PageRank istniał i istnieje do dziś. Faktycznie ten publiczny nie zawsze dobrze obrazował moc witryny, ale ten właściwy PageRank nadal jest mierzony mimo, że publicznie Google go nie uaktualnia 😉

6. TrustRank to kolejna populistyczna nazwa w handlu linkami. Do tej pory sprzedawano linki z wysokim PageRank, w ostatnim czasie można zauważyć trend na sprzedaż linków z wysokim TrustRank

7. Oceny TrustRank nie da się zmierzyć liczbowo. To czy strona ma wysoką ocenę TrustRank można stwierdzić na podstawie jej pozycji w Google – czyli wracamy do esencji pozycjonowania; jest 200 czynników pozycjonowania i to właśnie pozycja strony określa jej wartość SEO. Więc strona może mieć niską ocenę TrustRank, a być wysoko bo zadecydował o tym jeden z 200 czynników? Jak się ma to do lokalnych wyników wyszukiwań? XD

8. Pozycjonerzy nie są nawet zgodni co do skali oceny TrustRank, z początku jak i nadal uważają, że ocena TrustRank jest w skali 0-100 co jest pewnie wzięte od wskaźnika Majestic „TRUST FLOW„, zaś sporo cześć ludzi twierdz iż TrustRank jest w takiej samej skali jak PageRank, czyli 0-10.

9. Istnieją nawet narzędzia mierzące TrustRank np. http://www.seomastering.com/trust-rank-checker.php lub http://www.trustrank.pl/ a podobno oceny TrustRank nie da się zmierzyć liczbowo 😛



10. „Citation Flow to coś podobnego do Google PageRank, jego wartość zależy od liczby i siły linków przychodzących, z kolei Trust Flow jest w zasadzie oparty o koncepcje TrustRank” ze strony http://luksem.pl/czym-jest-trust-rank/ a przecież spora część pozycjonerów stwierdziła że wskaźniki Majestic Citation Flow i Trust Flow nie odzwierciedlają wartości seo strony w Google.

11. „Strony internetowe o niskim Trust Rank linkujące do naszej strony obniżają go nam.” http://www.designstudiowww.pl/ogolne/mistyczny-trust-rank/ Strony spamerskie nie przekazują oceny TrustRank, mamy wystrzegać się stron pośrednich – linkować bezpiecznie ze spamu? 😉 jak stwierdzić czy strona ma niski TrustRank i obniża go naszej stronie czy ma zablokowaną zdolność przekazywania TrustRank i nie obniża nam naszej oceny? Naturalne linkowanie przez użytkowników nie raz mogło by obniżać ocenę TrustRank i za razem pozycję strony – coś tu nie gra!

12. Ostatnia poważna dyskusja o istnieniu TrustRank na PIO odbyła się w 2009 roku, widocznie uznali że to jakaś bajeczka 😉 http://www.forum.optymalizacja.com/topic/67975-trustrank-czy-istnieje/page-2

13. Algorytm TrustRank stworzył Jan Pedersen z Yahoo, współpracując z Uniwersytetem Stanforda. W takim razie czemu Yahoo nie wprowadziło tej rewelacyjnej oceny do własnego rankingu tylko wykorzystuje obecnie algorytm od Bing ? 😀

Oceń

Sebastian Matysik

Zajmuję się pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarce Google.

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterFacebookLinkedInGoogle Plus

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge

ChatClick here to chat!+